Máris bomlik a nemzeti egység?

Érdekes plakátok és szórólapok lepték el Vácot. Ez nem csoda, hiszen közelednek az önkormányzati választások, elindul az ujjal mutogatás művészi megvalósulása.

Az ember azt gondolná, hogy az olyan kormánypártok, akik a nemzeti egység fontosságát hirdetik, meg tudnak egyezni a jelöltek állításában. Nos nem úgy néz ki. Az első meglepetés akkor ért, amikor megláttam, hogy a Fidesz a korábbi evezős világbajnokot, Pető Tibort indítja a polgármesteri székért. Bevallom, nem vagyok nagy rajongója a pártpolitikának, és sajnos eddig azt sem tudtam, hogy kettejüknek közük van egymáshoz. Kicsit meglepett, hogy egyből polgármesteri babérokra tör.

A második meglepetés az volt, amikor megláttam egy látszólag "független" jelölt plakátját. Nem a személy maga lepett meg, mert Fördős Attila már hosszú évek óta benne van a váci önkormányzatban mint képviselő. A meglepettség annak szól, hogy bár függetlenként indul, de sok más szervezethez hasonlóan a KDNP is támogatja. Itt már éreztem, hogy valami nincs rendben, hiszen eddig mindenhol párban találkoztam a Fidesz és a KDNP logójával.

Megnyugtatásként hathattak volna a térség országgyűlési képviselőjének szavai. Bábiné Szottfried Gabriella szerint, "a KDNP ugyan Fördős Attilát javasolja polgármesternek, de egymás ellen biztosan nem indítanak jelöltet, és időben meg fognak egyezni".

A megegyezésnek alig száz méter után láthatjuk is az első jeleit:

Kicsit érthetetlen, hogy miért van ez az ellentét. Megértem a Fideszt, hogy nem akar független mögé állni, nem biztos, hogy az a legjobb megoldás, ha egy rutintalant indít egy tapasztalt, sokak által ismert jelölt ellen. Főleg úgy, hogy állítólag egy csónakban eveznek!

Sokan gondolják úgy, hogy az önkormányzati választás kevésbé szól a pártpolitikáról és pártérdekekről, helyette sokkal inkább a helyi emberek ismertségéről, elismertségéről. Mindenesetre jól látszik, hogy ez a megosztottság elbizonytalaníthatja a szavazókat. Nem hiszem, hogy a kormánypártok ne törekednének szavazatmaximalizálásra. Egy biztos: ezzel a vitás helyzettel csak a jelenlegi polgármester malmára hajtják a vizet, aki a nyugodt megoldást jelentheti az embereknek.