Úton, útszélen

Már régóta figyelem, de eddig még nem bírtam rájönni a trükkre. Néha úgy alakul, hogy autóba ülök és olyankor kénytelen vagyok használni az utakat. Azokat az utakat, amelyek fenntartásához jelentős pénzmennyiséggel járulunk hozzá különböző adók formájában. Joggal várja el tehát az ember fia, hogy az útfelület folytonos legyen. Igen ám, de a téli időjárás velejárója, hogy az elöregedett aszfaltréteg nem bírja tovább, és lokálisan helyi minimuma keletkezik. Vigéken csak kátyúnak hívjuk, de ez a lényegen nem változtat. A megoldás viszont szenzációs. Mielőtt bárki rávágná, hogy befoltozzák, elárulom, hogy nem ez történik. ettől sokkal drámaibb. Kiraknak mellé egy táblát!

Nyilván ez tűnik a legegyszerűbb megoldásnak. Bepattannak a szolgálati transzporterbe és elindulnak. Ha meglátnak egy kátyút, akkor azépen lehúzódnak a padkára, kikászálódnak és levesznek a platóról egy táblát. Nézegetik, méregetik, majd miután megálmodták az ideális kompozíciót, elhelyezik A táblát.

Nem tudom, hogy miért nem lehet egyből vinni 1-2 m2 aszfaltot, meg egy disznópörzsölőt. Meglátják a kátyút, szépen lehúzódnak a padkára, kikászálódnak és beledobnak a kráterbe 2-3 lapát anyagot. Tudom, hogy nem egy biztos megoldás, de arra elég, hogy kevésbé legyen balesetveszélyes egy-egy útszakasz. Sokszor az is balesetforrás lehet, hogy az autók szándékosan behúzódnak középre, mert az út egy jelentős része nem alkalmas a közlekedésre. Ilyen esetben a közútkezelő hanyagsága miatt nem lehet betartani a jobbra tartást!

Nem értem, hogy miért kell hetekig kint lennie a tábláknak, mire valaki csinál valami érdemlegeset a kátyúkkal. A minap például sikerült úgy közlekednem, hogy sötét volt, köd volt, és szemergett az eső. Ebben az esetben mennyi az út- és látási viszonyoknak megfelelő sebesség? Nem mentem gyorsan, de így is sikerült pár kátyút megtalálnom. Nem tudom, hogy az a szerencse ilyen esetben, ha rögtön törik valami, vagy az, ha nem. Csak remélni merem, hogy ha mégis történt valami apró sérülés az autón, akkor az abból következő baleset 30 km/h-nál következik be és nem 100 km/h-nál.

Valaki segíthetne megmondani, hogy a képen látható tábla a kresz szerint milyen kategóriába tartozik és mi a neve.