Karácsonyi menetrend

Nem akarok vasutas blogot írni, arra van sokkal szakmaibb és képzettebb oldal. De ma megint olyanokat hallottam, hogy a fülem kettéállt tőlük. 

Az első az volt, amikor a hírekben bemondták, hogy a MÁV kártéríti azokat az utasokat, akik félhavi, vagy havi bérlettel rendelkeznek. Öröm és boldogság járta át a szívemet, bár nekem ne a MÁV térítse meg a káromat, hanem a VDSZSZ. Aztán tisztult a kép. Kiderült, hogy csak azoknak, akik be tudják mutatni a buszokra váltott menetjegyet. Itt egy kicsit szívtam a fogam, mivel sztrájk idején autóval járok dolgozni a megszokott csapattal. Arról meg ugye szó sincs, hogy a benzinpénzt fizesse valaki. Mellesleg megemlítem, hogy a buszokon elfogadják a vonat bérleteket, így nincs sok értelme az egésznek. Persze van olyan, aki inkább kifizette a buszjegy árát, ha le akart ülni, mert olyan megállóban szállt fel, ahol az elővételesek előbb szállhatnak fel. Tehát aki igazán megszívja, az az, aki vagy fel sem fér a buszra, vagy saját autóval megy a dolgára.

A másik dolog az volt, amikor a Gaskó Pista bejelentette, hogy nő a sztrájk támogatottsága. Ez a faszi nem jár emberek közé? És még azt is mondta, hogy karácsonkor helyreáll a vasúti közlekedés. Melyik? A menetrend szerinti, vagy amit ők gondolnak? Persze, hogy karácsonykor járni fognak a vonatok. 40000 vasutas megy a rokonokhoz. Biztosan nem busszal fognak menni. Valószínűleg szilveszterig valahogy kihúzzák a munkahelyen, aztán az újév első munkanapján folytatják a sztrájkot. De ismerős helyzet ez. 2008 is így kezdődött.

Van egy elmebeteg elképzelésem a sztrájk kezelésére. A vasúti pálya elvileg a MÁVé. A MÁV-START-tól vásárolnak szolgáltatást. Mi lenne, ha ezt a szolgáltatást mástól vennék? A Vác-Szob vonalon járhatnának szlovák vonatok. A GYESEV eljöhetne Budapestig. A keleti országrészen a fővonalakon járhatnának román vonatok. Ha a magyarok nem akarnak dolgozni, akkor a szolgáltatást mástól kell venni. Na, szóval ha az ember idegeit egy bizonyos ponton túl feszítik, akkor ilyen hülyeségek jutnak eszébe.

És még néhány dolog, hogy ki mozgatja a sztrájkot:

  • A Volán, mert így több bevétele lesz.
  • Az olajtársaságok, mert az olcsó üzemanyag árak mellett, csak így biztosítható a megfelelő nyereség.
  • A közterület felügyelet, mert ha sokan jönnek autóval a városba, akkor a parkolók korlátozott száma miatt sokan kényszerülnek tilosban parkolni.
  • G. István elsőrendű vádlott nagykorú, mert ... csak akkor képes élvezni, ha egy ország szív.