Szív az utas, áll a MÁV
A régi lemez újra forog. Illetve ez egy remix változat. Ugyanis kiegészült egy újabb követeléssel:
"újabb követeléssel bővítettük a kollektív munkaügyi vitát..., a tervezett menetrend ugyanis sok vasutas számára gyakorlatilag ellehetetleníti a munkába járást, illetve a munkahelyről történő hazajutást, rengeteg munkavállaló megszokott életvitelének feladását vonva maga után"
Erre a versenyszférában azt mondják, hogy: Oldd meg! Persze nem akarom azt mondani, hogy egy elhanyagolható dolog lenne ez, csak kezdem azt hinni, hogy túl sok kiváltságot kapnak ahhoz képest, hogy mennyit nyújtanak. És nem csak az utasok (vevők) felé, hanem a munkaadójuk felé is.
De ha már a követeléseknél tartunk. Én is összeszedtem néhányat, mint aktív használója a szolgáltatásnak:
- tisztaság
- pontosság
- udvarias személyzet
- pontos utastájékoztatás
- igényekhez igazodó szerelvényméret
- mindenkire egyformán érvényes szabályok
Hirtelen felindulásból ezek jutottak eszembe, de biztosan lehetne még egy párat felsorolni. Lehetne rangsort is felállítani, de felesleges, mert úgy sem fog változni semmi. Pedig ezek olyan dolgok, amelyek vagy csak egyéni hozzáállás kérdése, vagy egyébként is egy vagon pénzt költenek rá eredmény nélkül.
Annyira jó lenne, ha egyszer magukba néznének a vasutasok és elgondolkodnának azon, hogy mennyire elégedettek az utasok a munkájukkal. Több probléma is van. vagy nincsenek szervezeti célok, vagy nincsen lebontva a szervezet minden szintjére. Ennek következménye, hogy a dolgozók motiválatlanok, ami nagy mértékben befolyásolja a teljesítményüket. De az is lehet, hogy ennyire nehézkes a szervezet, és reménytelen mindenféle próbálkozás.
Annyira örülnék, ha akkor állna elő a szakszervezet a követelésekkel, amikor már bizonyították, hogy képesek az utazóközönség igényeit ha nem is teljes mértékben, de nagyrészt teljesíteni.