Ügyfélhűség

Egyre jobban elgondolkodom azon, hogy mennyit ér egy cég számára az ügyfelek hűsége. Az apropót természetesen a most záruló kötelező váltás is adta (http://index.hu/gazdasag/magyar/netbiz081112/). Miért nem éri meg egy cégnek a hűséget díjazni? Tényleg fontosabb az új ügyfél megszerzése, mint a régi megtartása

Én azt gondolom, hogy megszerezni sokkal könnyebb egy vevőt, mint megtartani. Ha valakit sikerül hosszú távra magamhoz kötni, mert megfelelő szolgáltatást nyújtok, akkor csak profitálhatok belőle. Ráadásul éppen a biztosítás az a termék, amellyel sokan nagyon bizalmatlanok. Ha valakinek el tudom nyerni a bizalmát és hűségét, akkor könnyebben tudok neki más termékeket is eladni. És az sem mellékes, hogy ha egy kívülálló azt látja, hogy megfelelő módon gondoskodom a vevőimről, akkor könnyebben és kevesebb költséggel tudom majd elérni, hogy ő is a vevőm legyen.

Sokszor úgy tűnik, hogy a nagy verseny, kibillenti a döntéshozókat a racionalitás talajáról. Persze az is igaz, hogy a piaci magatartás komolyan befolyásolja az emberek tudatát, és ezen keresztül végbe megy valamilyen szintű népnevelés is. A kérdés csak az, hogy meddig lehet elmenni.